19 Eylül 2012 Çarşamba

Durmak yok büyümeye devam

Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, "Artık büyüme enflasyonu azdırır felsefesine ben hiç katılmıyorum. Onun için 'durmak yok büyümeye devam' diyorum" dedi. 



Avusturya temaslarının sonuna gelen Bakan Çağlayan gazetecilerin Merkez Bankası'nın faiz kararıyla ilgili sorularını yanıtladı. 

''Türkiye'de ekonomi uçağının inişi Merkez Bankası'nın almış olduğu soğutma tedbirleriyle oldu'' diyen Çağlayan, 3 aydır Merkez Bankası'nın iç talebi desteklemek yerine engelleyen bir tavır aldığını söyledi. 

Çağlayan, Merkez Bankası'nın çok fazla ihtiyatlı davrandığını belirterek, şöyle devam etti: 

''Merkez Bankası dün verdiği kararla faiz koridorunu biraz daha daralttı. Bunu 3 aydır söylüyordum. Şimdi politika faiziyle de ilgili bir hareket yapması gerekiyor. 2009 küresel krizinde Türkiye'nin bu krizden çıkışının en büyük etkenlerden biri iç piyasayı canlandırmak ve burada almış olduğumuz tedbirlerle biz bunu gerçekleştirdik. 2009'da Amerika insanlarına para dağıttı ve insanları harcamaya davet etti. Biz de o dönemde yaptığımız bir çok paketle iç piyasayı hareketlendirecek olan çalışmalar yaptık. 2009 bu açıdan bizim için önemli bir örnektir. Artık büyüme enflasyonu azdırır felsefesine ben hiç katılmıyorum. Onun için 'durmak yok büyümeye devam' diyorum. 

Politika faizi, gösterge faizi, orada oynaması lazım. Merkez Bankası'nın politika faizini, gösterge faizini aylardır aynı şekilde tutmasının bir anlamı yok. İnşallah bunu yapmak için de 3 ay beklemezler. Çünkü 3 ay tahammül edemeyiz buna. 3 ay bekletmemek gerekiyor yazık olur. Türkiye'nin bugün gelmiş olduğu seviyeyi ve ekonomide bir kırılganlığın olmadığını görüyoruz. Faiz koridorunun daraltılması pratikte direk faydası olan bir şey değil. Ama yatırımcılara bir mesaj. Diğer taraftan 5,75'lik politika faizinin de mutlaka gözden geçirilmesi gerekiyor. İnat etmemekte fayda var bazen. 3 aylık bir süre geçse de üzerinden ben Merkez Bankası'nın yeni yönetiminin de çok fazla inatçı olmadığını gördüm.'' 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder