3 Eylül 2012 Pazartesi

TÜRKAK yönetim kurulu üyelerini kabul etti

Avrupa Birliği Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, Türk Akreditasyon Kurumu'nun (TÜRKAK) yeni yönetim kurulu üyelerini kabul ederek, yönetim kurulunun ilk toplantısına başkanlık yaptı.

Bağış, burada yaptığı konuşmada, TÜRKAK'ın daha önceden Sanayi Bakanlığı'nın bir kurumuyken, yeni yapılanmasıyla AB Bakanlığı'nın ilgili kurumu haline geldiğini hatırlattı.

Kurumun teşkilat kanunuyla birlikte yeni bir yönetim kurulu oluşturduklarını anlatan Bağış, TÜRKAK'ın çok kritik bir kurum olduğunu vurguladı.

TÜRKAK'ın, Türkiye'de küresel standartlarda ürünlerin ortaya çıkabilmesi için akreditasyonu belirleyen kuruluş olduğunu ifade eden Bağış, bugüne kadar 600'ün üzerinde firmanın akreditasyonunun bitirildiğini söyledi.

Önümüzdeki dönemde kurumun sanayi, gıda ve sağlık ürünlerinde çalışmalarını sürdüreceğini belirten Bağış, şunları kaydetti:

"Önümüzdeki dönemde en önem verdiğimiz konulardan biri helal gıda standartlarını belirlemek ve Türkiye'ye küresel anlamda saygınlık sağlayacak çalışmalar yapmak. Buna benzer çalışmalar Malezya'da ve Endonezya'da var. Ama bu coğrafyada özellikle de Ortadoğu'da TÜRKAK'ın vereceği akreditasyon belgeleri tüm bölge ülkelerinde mamullerimizin ilgi görmesini sağlayacaktır."

Diğer taraftan yeni belirlenen TÜRKAK Yönetim Kurulu Başkanlığı'na AB Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Ahmet Yücel atanırken, Yönetim Kurulu'na atanan üyeler ise şöyle oldu:

"Maliye Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı İsa Coşkun, Kültür ve Turizm Bakanlığı Telif Hakları Genel Müdürü Abdurrahman Çelik, İstanbul Ticaret Odası Meclis Üyesi Mehmet Akif Özyurt, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Keleş ve Konya Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Öztürk."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder