300 milyon dolarlık Oscar gecesinde reklamın saniyesi bile 56 bin dolar
Bu yıl 83'üncüsü verilecek Oscar'larda kazanan ekonomi olacak. Sadece reklam gelirleri ekonomiye 80 milyon dolarlık katkı yaparken, 30 saniyelik reklamlar 1.7 milyon dolardan alıcı buldu. Töreni 50 milyon kişinin canlı izlemesi bekleniyor
ABD Sinema Sanatları ve Bilimleri Akademisi (Academy of Motion Picture Arts and Sciences-AMPAS) tarafından 1929'da Los Angeles'ta verilmeye başlanan Akademi Ödülleri ya da bilinen adıyla Oscar'lar, bu gece sahiplerini buluyor. Bu gece Los Angeles'ın ünlü Kodak Tiyatrosu'nda verilecek 83'üncü Akademi Ödülleri, ABD ekonomisi açısından da büyük bir öneme sahip. Amerikalıların bütün yıl boyunca beklediği ödül töreni, tek başına 250 milyon dolarlık bir ekonomi olaşturuyor. Bunun içinde aslan payı reklamda olsa da, tanıtım ve güvenlik masrafları da ekonomiye önemli miktarda katkı sağlıyor.
İZLENMEDE REKOR TITANIC'TE
Geçtiğimiz yıl 41.3 milyon kişinin canlı izlediği törenin bu yılki hedefi 50 milyon izleyiciye ulaşmak. Fakat bu hedef tutturulsa bile, bu alanda bir rekordan bahsedebilmek için yeterli olmayacak. Nitekim bugüne kadar en fazla izlenen tören 1998 yılında Titanic'in 11 heykelcik kazandığı ve 55 milyon kişinin canlı izlediği tören olmuştu. 2009 yılında ise ödül töreni 36.3 milyon kişiyi ekrana bağlamıştı. ABD televizyonlarının izleyici rekoru ise Super Bowl'a ait. Geçtiğimiz haftalarda oynanan Futbol Ligi finalini 111 milyon kişi canlı izlemişti.
Reklamlar haftalar öncesinden tükendi
OSCAR ekonomisinin olmazsa olmazlarının başında reklam gelirleri geliyor. ABC televizyonunda yayınlanacak tören için ayrılan bütün reklamlar haftalar öncesinden şirketler tarafından satın alındı. Reklam fiyatları ise bu yıl tarihin en yüksek seviyesini gördü. 30 saniyelik reklamlar bu yıl 1.7 milyondan alıcı buldu. Yani Oscar törenini fırsata çevirmek isteyen şirketler bir saniye reklam için 56 bin doları gözden çıkarmış durumda. Toplam reklam gelirleri ise 80 milyon dolar civarında olacak. Bu da geçtiğimiz yıla oranla yüzde 13'lük bir artış anlamına geliyor.
En çok Muhtar Kent'li Coca Cola harcıyor
OSCAR'ı fırsata çevirmek isteyen şirketler son 10 yılda 720 milyon $ reklam harcaması yaptı. Son 5 yılda ise liderlik koltuğunda Coca-Cola var
Şirket Son Son 5 yıllık 5 yılda harcaması katıldığı tören sayısı
Coca-Cola 49.2 5
JC Penney 45.6 5
General Motors 38.3 3
American Express 33.3 5
MasterCard 28.2 4
'Kırmızı Halı'da boy göstermek 750 bin $
OSCAR töreninin en çok konuşulan bölümünün başında ise Kırmızı Halı geçişi geliyor. Kırmızı Halı'da boy gösteren yıldızların yaptıkları harcamalar da dudak uçuklatıyor. Buna göre yıldızların giydikleri kıyafetler 5 bin ila 15 bin dolar arasında değişiyor. Saç ve makyajın faturası ise 5 bin dolar civarında. Hollywood'un ünlü stilistleri bu önemli günde 24 saat için 5 bin dolar talep ediyor. Kimi zaman 500 bin doları bulan mücevher masrafıyla Kırmızı Halı'da boy göstermenin maliyeti 750 bin doları buluyor.
Limuzinlere 27 milyon $
OSCAR'ın yarattığı 300 milyon dolarlık ekonomi içinde en büyük pay Kırmızı Halı'da boy gösterecek yıldızların kıyafet ve mücevherlerine ayrılıyor:
YILDIZLARIN kıyafet ve mücevherleri: 100 milyon $
STÜDYOLARIN, Oscar adayı filmleri için düzenlediği tanıtım kampanyaları: 54 milyon $ l YILDIZLAR için limuzin ve güvenlik masrafları: 27 milyon $
BASIN mensuplarının konaklama masrafı: 5.5 milyon $
PARTİ organizasyonu ve biletler için: 7 milyon $
1,500 dolardan satılan 3 bin 300 tören bileti : 5 milyon $
http://www.patronlardunyasi.com
Onur Demirhisar/Akşam
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder