29 Nisan 2011 Cuma
Amerikan ketçap kralı fabrika arıyor
Dünya ketçap lideri Heinz, 11 yıldır distribütörleri aracılığıyla yer aldığı Türkiye pazarına doğrudan girme kararı aldı.
İdriz Çokal'ın haberi
Dünya ketçap lideri Heinz, 11 yıldır distribütörleri aracılığıyla yer aldığı Türkiye pazarına doğrudan girme kararı aldı. Geçen hafta kendi şirketini kuran Heinz, satın almak üzere fabrika arıyor...
TÜRKİYE ketçapla 1958 yılında Tamek sayesinde tanışmıştı. Bugünse 80 milyon TL’lik bir pazar söz konusu. Aslında ABD ve Avrupa’daki tüketimle kıyaslandığında bu öyle büyük bir rakam değil. Başka bir açıdan bakıldığında, büyüme potansiyeli büyük bir pazardan söz edebiliriz.
Türkiye ketçap piyasasında halen Tat, Tamek, Ülker Bizim Mutfak, Pınar, Tukaş, Calve, Knoor gibi markalar rekabet ediyor. Bu markaların arasına 11 yıl önce dünya ketçap lideri ABD merkezli Heinz de katılmıştı. Demko Demirci Konserve distribütörlüğüyle Türkiye’ye giriş yapan Heinz, 5 yıl sonra Ekol Food ile yola devam kararı almıştı...
Anlaşılan distribütör aracılığıyla daha fazla büyüyemeyeceğini anlayan Heinz, potansiyeli yüksek olan Türkiye pazarına kendisi girmeye karar vermiş. Hem de ciddi hedeflerle: Ya yeni fabrika kuracak ya da satın alma yapacak...
İLK YILDA 3 KAT PAZAR PAYI HEDEFİ
Evet, H.J. Heinz Company, geçen hafta sermayesinin yüzde 100’ü kendine ait olmak üzere “Heinz Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş.” unvanlı bir şirket kurdu. 2 milyon 364 bin TL sermayeyle kurulan şirketin merkezi olarak İstanbul Nişantaşı belirlendi.
Heinz Gıda, merkez ofisi ve pazarlama departmanlarında çalıştırmak üzere eleman alımlarına da başladı. Şirketin yönetim kurulu Amerikalılardan oluşuyor. Ancak satış ve pazarlamanın başında Kemal Yılmaz ve Osman Emre Ertem var.
Heinz Gıda Türkiye Satış Koordinatörü Kemal Yılmaz, şirketin öncelikli hedefinin pazar payını yükseltmek olduğunu vurguluyor. Önümüzdeki bir iki yıl içinde yüzde 10 pazar payı hedeflediklerini söyleyen Yılmaz, sözlerini şöyle sürdürüyor:
“Heinz, Türkiye’de 11 yıldır var. Distribütörlük ilişkisi Demko ile başlamış. Şu anda Ekol Food ile devam ediyor. Ekol Food, yine dağıtım ayağında iş ortağımız olarak devam edecek. Heinz, başlangıçta daha çok ev dışı tüketim sektöründe yer almıştı. Şimdilerde ise lüks restoranlar ve ulusal hipermarket zincirlerinde Heinz markalı ketçapları ve sosları görebilirsiniz. Halen piyasada 55 çeşit ürünümüz satılıyor. Bir yıl içinde bunu 150 çeşide çıkacağız. Türkiye için çok ciddi planlarımız var. Pazar payımız şu anda yüzde 3’lerde. Bunu bir yıl içinde yüzde 10’un üzerine taşıyacağız. Türkiye’de ya fabrika kuracağız, ya da satın alacağız. Şu anda bunun hazırlıkları yapılıyor. Satın alarak daha hızlı büyüyeceğimizi düşünüyoruz. Kısacası satılık fabrika arıyoruz. Bir yıl içinde sonuçlandırırız.
Yerli hammadde kullanımına da ağırlık vereceğiz. Aslında Heinz, 6 yıl öncesine kadar Türkiye’den domates alıyordu. Vergilerle ilgili bir sıkıntı nedeniyle ara verilmiş. Şimdi tekrar bu yönde bir operasyon yapacağız. Türkiye’den Heinz’in başka ülkelerdeki fabrikalarına da domates tedarik edeceğiz.”
10 milyar dolarlık dev
H.J. Heinz Company, 1869 yılında ABD’nin Pittsburg eyaletinde kuruldu. Global cirosu 10 milyar doları bulan grubun dünya genelindeki 140 fabrikasında 32 bin 500 kişi çalışıyor. Hisseleri halka açık olan Heinz’in 2010 yılı karı ise 3.8 milyar dolar. Marka, ABD’de yüzde 60, Avrupa’da yüzde 40 pazar payına sahip. Türkiye’de ise bu oran sadece yüzde 3 civarında...
Heinz, ketçap ve yemek soslarında iddialı. Mısır, kırmızı fasulye ve bezelye konserve de satıyor. Toplamda binin üzerinde ürün çeşidine sahip. Türkiye’de bunların 55’i satılıyor.
Heinz’in internet sitesinde de başta Türkiye olmak üzere Brezilya, Flipinler ve Vietnam’da şirket satın alınabileceği belirtiliyor. Grubun gelişmekte olan ülkelerde de ciddi cirolar ve pazar payları hedeflediği vurgulanıyor.
http://www.patronlardunyasi.com/haber
Para Dergisi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder