Arslan, marka olmanın sadece ürün ya da firmalar için geçerli olmadığını, ülkelerin, şehirlerin ve kişilerin de marka olabileceklerini söyledi ve “Kişisel markalama konusu ülkemizde ne yazık ki bilinmemekte ve hasbelkader yürütülüyor.” dedi.
Özellikle sanatçıların kişisel markalama konusuna daha fazla önem vermeleri ve doğru marka danışmanlarıyla çalışmaları gerektiğini ifade eden Arslan, Müslüm Gürses ve Ajda Pekkan’ın bunun en iyi örneklerinden olduğunu belirtti. Müslüm Gürses’in yıllar önce sadece belli bir kesim tarafından dinlendiğini, bugün ise toplumun çok farklı kitlelerine ulaşan bir sanatçı olduğunu kaydeden Arslan şunları söyledi:
“Ünlü şair Murathan Mungan, Müslüm Gürses’in albümü için süpervizörlük yaptı, hem şarkı sözü yazdı hem de şarkı seçiminde danışmanlık yaptı ve ortaya çok konuşulacak bir albüm çıktı. Yılların Müslüm Baba’sı, ‘Aşk Tesadüfleri Sever’ albümünde Bob Dylan, David Bowie, Haris Aleksiyu, Garbage, Björk gibi Batılı sanatçılardan şarkılarını Murathan Mungan sözleriyle yorumladı. Eskiden Müslüm Gürses konserlerinde sadece bileğine jilet atan kişiler varken sanatçı şimdi senfonik düzenlemelerle her kesimden müziksevere hitap edebiliyor. ‘Ben Müslüm Gürses oldum’ diyerek bir kenara çekilmedi, kendisini daima trendlerle besleyerek ve hedef kitlesini genişleterek gündemde tuttu. Üstelik bunları da kendi sitilinden uzaklaşmadan yaptı. Müslüm Gürses A-B grubunu da kendine çekerek markalaşmayı doğru kullandı, bu alanda en önemli marka olma örneklerinden biridir. Ajda Pekkan da bir sanatçı olarak her zaman gündemde kalmayı biliyor. Çünkü her dönem kendini yeniliyor ve toplumdaki beğeni değişikliğini yakalayabiliyor. Fakat bunun tam aksine Burcu Güneş’te bir başarısızlık oluyor. Burcu Güneş başarılı bir yorumcu ama ben Burcu Güneş’in hiçbir şarkısını hatırlamıyorum. Hiçbir zaman Burcu Güneş’in albümünü satın almadım. Bence repertuvarını doğru seçmiyor ve Burcu Güneş’i ekibi yanlış yönlendiriyor. Bir başka örnek de Demet Akalın, bence çok iyi bir sesi olmamasına rağmen doğru şarkılar seçerek toplumun genel beğenisini yakalayıp meşhur olmayı başardı. Çünkü marka olmanın olmazsa olmazı meşhur olmaktır.’’ dedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder