Nilgün KARATAŞ 12 Şubat 2011
TÜRK Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD), açtığı yarışma sonucu, yeni kurumsal logosunu belirledi.
Dünden itibaren TÜSİAD’ın internet sitesinde kullanılmaya başlayan yeni logo, “İstanbul 2010” logosunu da hazırlayan grafik tasarımcısı Yetkin Başarır imzasını taşıyor. Seçici kurul tarafından yapılan değerlendirme sonucu eseri birinciliğe layık görülerek, 20 bin lira tutarındaki ödülün sahibi olan Yetkin Başarır, tasarımlarını pek çok alanda gördüğümüz bir grafik sanatçısı. Yetkin Başarır’ın imzasını taşıyan en son işler arasında, “İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti” logosu da yer alıyor. Başarır’ın Beyoğlu Belediyesi, Dedeman Holding,
Türkiye Finans, Reklamcılar Derneği, Reklamcılar Vakfı ve Bayındır logoları Ayhan Şahenk Vakfı kurumsal kimliği gibi bir çok çalışmada da imzası bulunuyor. Başarır, İstanbul sokaklarında asılı olan tabelaları ve orada kullanılan yazı karakterini de tasarlayan kişi.
Doğduğu yıl TÜSİAD kuruldu
Mimar Sinan Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümü’nden mezun olan Başarır, 1971 yılında, yani TÜSİAD’ın kurulduğu yıl İstanbul’da doğdu. Henüz öğrenciyken çalışmaya başlayan ve ünlü grafik tasarımcısı Mengü Ertel’in yanında başladığı kariyerini pek çok ödüllü çalışma ile devam ettiren Başarır, bu arada İstanbul Teknik Üniversitesi, Mimar Sinan Üniversitesi’nde de tipografi dersleri verdi. Şu anda daha çok bağımsız projeler üzerinde çalışan Başarır’ın aynı zamanda, kendi grubuyla rock festivallere katılmış müzisyen bir yönü de bulunuyor.
Yalın, zamansız ve okunaklı
TÜSİAD’ın açtığı yarışmada 11 meslektaşını geride bırakan Başarır, yeni logoyu beğenmeyenlere şu mesajı verdi: “Öncelikle TÜSİAD’ın yarışma açarken neler beklediğine dikkat ettim. Benim anladığım şekliyle TÜSİAD kalıcı, yalın, zamansız, net, okunaklı bir logo istiyordu, ben de buradan yola çıktım. Kullandığım yazı bilinen bir yazı karakteri, Helvetica. Ancak bu logo, bir yazı değil bir görüntü. Logoyu tasarlarken bir kalemin üzerinde nasıl duracağına kadar düşündüm, tek parça olduğu için bir kere de basılacak mesela. Rengine gelince, lacivert TÜSİAD’ın kurumsal kimliği ile çok bütünleşmiş bir renk. Tasarımcıların işi yürüyen bir araba yapmaktır, ben de yürüyen bir araba yaptım.”
3’üncü değişiklik
ARALARINDA TÜSİAD Başkanı Ümit Boyner, Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı ve Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı’nın da bulunduğu kurul tarafından seçilen yeni logo, TÜSİAD’ın 3’üncü logosu sayılabilir. 1971 yılında kurulan TÜSİAD’ın ilk logosunda bir fabrika yer alıyordu. Ancak bu logoda Bülent Eczacıbaşı’nın başkanlığı döneminde (1991-1993) bir değişiklik yapılarak, bacadan çıkan duman ağaca çevrildi. Bu logoyu tam 18 yıl boyunca kullanan TÜSİAD 40’ıncı yılında bir yenilik yapmaya karar verince, komple bir değişikliğe gidildi. 2011 yılı boyunca ‘40’ıncı yıl’ ifadesi ile birlikte kullanılacak olan yeni logo, kurumsal kimlik çalışmalarının bir parçası olarak TÜSİAD’ı temsil eden tüm mecralarda resmi logo olarak kullanılacak. TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Boyner ise, yeni logo ile ilgili olarak şu açıklamayı yaptı: “Yapılan tüm çalışmalar bizim için büyük değer taşıyor. Türkiye’de grafik tasarımı konusunda gelinen noktayı ve bu alandaki başarılı çalışmaları görmek bizleri heyecanlandırdı. Seçilen logonun, kurumun önemsediği süreklilik, dinamizm, şeffaflık ve dayanışma anlayışını yansıttığı inancındayız.”
Boyner: KKTC’yle gerginlik yatışmalı
TÜRK Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) Başkanı Ümit Boyner, KKTC ile yaşanan gerginliğin sürdürülebilir olmadığını belirterek, “Bunun mutlaka yatıştırılması gerekiyor diye düşünüyoruz” dedi. Ümit Boyner ve Avrupa Komisyonunun Genişlemeden Sorumlu Üyesi Stefan Füle ile TÜSİAD genel merkezinde görüştü. Boyner, “Böyle bir gerginlik yaşanmaması daha iyi olurdu. Tabii ki, Türkiye’den Kıbrıs’a giden fonun daha etkili kullanılması, daha verimli kullanılması çok önemli. Ama bu, sürdürülebilir bir gerginlik değil. Bunun mutlaka yatıştırılması gerekiyor diye düşünüyoruz.”http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder