2 Ağustos 2011 Salı

- 200 bin Batılı'nın CV'si Türkiye'de

Avrupa ve Amerika'da kriz nedeniyle ardı ardına gelen işten çıkarmalar, Batılı çalışanların gözünü dünyanın en çok istihdam yaratan ülkesi Türkiye'ye çevirdi. Başta Avrupa olmak üzere yaklaşık 200 bin kişi Türkiye'de çalışmak için CV yolladı

Avrupa ve Amerika'da yaşanan kriz, güçlü bir ekonomiye sahip olan Türkiye'yi yabancılar için istihdam anlamında çekim merkezi haline getirdi. Başta Avrupa olmak üzere gelişmiş ülkelerden Türkiye'de çalışmak için CV gönderenlerin sayısı 200 bine dayandı. Almanya, Fransa, Hollanda, Yunanistan ve ABD uyruklular başı çekiyor. En fazla iş arayan mesleklerin başında ise dış ticaret ve pazarlama geliyor.

ÇEKİM MERKEZİ
Son araştırmalara göre, Avrupa ve Amerika'dan 200 bin yabancı uyruklu kişi Türkiye'de iş arıyor. İş bulmak için interneti kullanan yabancılar en fazla finans alanındaki fırsatları kovalıyor. Sadece kendi sitelerinde 120 bin 524 yabancı uyruklu adayın iş aradığını söyleyen Secretcv.com Genel Müdürü Okan Tütüncü, "Türkiye her haliyle bir cazibe merkezi olduğunu gösteriyor. Türkiye'nin dünya kriz ile boğuşurken, özellikle gençler için istihdam anlamında fırsat yaratır konuma geldiğini de anlatan Tütüncü sözlerini şöyle sürdürdü: "Türkiye, sadece yabancı şirketler için değil, yabancı çalışanlar için de çekim merkezi durumda. Avrupa, hem yaşamak hem de çalışmak için cazibesini yitirmiş durumda. Başvuruların artmasını bekliyoruz" şeklinde konuştu.

DÜNYA DARDA
Türkiye'nin sadece yabancı turistler için değil, turizm sektöründe iş arayan yabancı çalışanlar için de cennet olduğunu gösteriyor. Zira turizm yüzde 6.4 oranıyla tekstil sektörünün (yüzde 8.4) ardından en çok başvurulan ikinci sektör konumunda. Bunları inşaat (yüzde 6), eğitim (yüzde 5.9), otomotiv (yüzde 5.8), gıda (yüzde 5.5), bilgi teknolojileri (yüzde 5), bankacılık/ finans (yüzde 4.5), mağazacılık/ perakendecilik (yüzde 4.4) ve elektrik/elektronik (yüzde 3.8) takip ediyor.

"Türkiye'yi kriz olmadığı için tercih ettim"
Venessa Alieno (Portekiz) Portekiz'de finans okudum. Burada 2 yıldır iş bulamayınca bir arkadaşımın tavsiyesi ile secretcv. com'a CV bıraktım. Kısa sürede geri dönüş aldım. 2012 yılını Türkiye'de geçirmek istiyorum.
Albert Houg (Hollanda) Türk komşularımız ile geçen yıl Türkiye'deydim. Ülkenizde kriz olmadığını görünce şansımı denemek istedim.
Borislava Ana (Bulgaristan) Moda tasarımcısıyım ve 10 yıllık iş tecrübem var. Türkiye'de tekstil sektörü çok güçlü. İş imkânlarını internetten araştırıyorum.

Tekstil ve turizm gözde
TÜRKİYE'YE yerleşerek yeni bir hayat kurma hayali kuran yabancıların en çok satış (yüzde 11), dış ticaret (yüzde 6.4), pazarlama (yüzde 6), muhasebe (yüzde 5.9), yönetim (yüzde 5.6), eğitim (yüzde 5.4), üretim (yüzde 4.4), müşteri hizmetleri (yüzde 4.2), halkla ilişkiler (yüzde 3.6) ve idari işler (yüzde 3.1) alanında çalışmak istediği anlaşılıyor.

http://www.sabah.com.tr/Ekonomi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder