TURQUALITY programına Alvimedica, Banvit, Silver Shoe Care Products, Sinbo, Orgal, Silk&Cashmere, Kıvanç, Mitas, Hi-Slip, Petlas, Starmaxx, Sarsılmaz, So Chic,Kahve Dünyası, BayDöner, Nurus markaları da dahil edildi.
TURQUALITY kapsamında desteklenen 132 markanın 46'sının destek süresi ise 5 yıl uzatıldı.
Destek süresi 5 yıl daha uzatılan markalar, Network, Efes, Atasay, Bossa, LTB, Çilek, Desa, Derri, Vitra, Hamam, Colins, Eti, BGN, Duru - Arko, Gilan, Goldaş, Ramsey, Hidromek, Selpak - Solo, İpekyol - Machka, Ülker, Dalin - Alix Avien, Koton, Serel, Zen, Vesbo, Damat Tween, Özti, Pınar, Sarar, Jimmy Key, Cross, Şölen, Temsa, W Collection - Vakko, ECA, Vestel, Taç, Mavi, Söktaş, Bingo oldu.
''TURQUALITY programı büyüyor''
Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, açıklamada, ihracatta yüksek katma değerin anahtarının; TURQUALITY olduğunu belirtti.
Çağlayan, bakanlığı öncülüğünde, Türkiye İhracatçılar Meclisi işbirliği ile global markalar geliştirerek ihracatı artırmak, ''Türk Malı'' imajını ve Türkiye'nin itibarını güçlendirmek amacıyla hayata geçirilen TURQUALITY programının yeni firma ve markalarla büyüdüğünü ifade etti.
Bu kapsamda, 6'sı TURQUALITY, 10'u ise Marka Destek Programı'na olmak üzere 16 yeni markanın daha destek kapsamına alındığını belirten Çağlayan, ilk 5 yıllık destek dönemini başarıyla tamamlayan 46 markanın destek süresinin ise 5 yıl daha uzatıldığını, halen 83 firmanın 95 markasını TURQUALITY, 34 firmanın 37 markasını ise Marka Destek Programı kapsamında desteklediklerini kaydetti.
TURQUALITY ile Türkiye kazanıyor
Bakan Çağlayan, tasarımdan pazarlama ve satış sonrası hizmetlere kadar bütün süreçleri kapsayan TURQUALITY'nin, Türk markaları için prestij ligine dönüştüğünü kaydetti.
Geçen yıl 135 milyar dolar ihracat gerçekleştirdiklerini, 2011 yılında ihraç ürünlerinin kilogram fiyatının 1,46 dolar olduğunu anımsatan Çağlayan, şunları kaydetti:
''2023 yılında 500 milyar dolar mal ihracatı hedefine bu ortalama fiyatla ulaşmamız mümkün değil. Bunun için katma değeri artırmamız, yüksek katma değerli ürün üretip, ihraç etmemiz gerekmektedir. İşte TURQUALITY programı bu amaca hizmet etmektedir. 2011 yılında TURQUALITY programına dahil firmaların ortalama ihraç ürünlerinin kilogram fiyatı 2,15 dolardır. Bu da programın başarılı bir şekilde uygulandığını ve arzu edilen sonuçlara doğru emin adımlarla yol aldığımızın kanıtıdır. Benzer gelişmeyi TURQUALITY ve Marka Programlarına dahil firmaların toplam ihracat artışlarında da görüyoruz. 2006-2011 yıllarında TURQUALITY ve Marka Programlarına dahil firmalarımız ihracatlarını yüzde 60,6 gibi önemli bir oranda artırmışlardır.
Markalaşma, firmalarımıza uluslararası rekabette önemli bir avantaj sağlamakta, hem firmanın hem de markanın katma değerini artırmaktadır. TURQUALITY programlarından yararlanan firmalarımızın sayısının artması, katma değeri yüksek ürünün ihracatımızdaki payını daha da artıracak, 2023 hedeflerine ulaşmamızda önemli bir basamak olacaktır.''
TURQUALITY nedir
TURQUALITY programı kapsamında, firmaların; patent, faydalı model, endüstriyel tasarım ve marka tesciline ilişkin harcamaları, çevre ve kalite belgesi alımına ilişkin giderleri, moda/endüstriyel ürün tasarımcısı, aşçı ve şef istihdamına ilişkin giderleri (gastronomi sektöründe faaliyet gösteren firmalar için), tanıtım, reklam ve pazarlama faaliyetleri, yurtdışı birimlere ilişkin kira ve temel kurulum giderleri, danışmanlık (strateji, operasyon, organizasyon, teknoloji) giderleri, bilişim ve bilgi yönetimi alanına yönelik harcamaları yüzde 50 oranında, 5 yıl süreyle desteklenmektedir. İlk 5 yılın sonunda kapsamdaki markalar performans denetimine tabi tutulmakta, performans düzeyi istenilen seviyenin üstündeki markalara ilave 5 yıl destek verilmektedir.
Marka destek programı
Marka Programı ise esas itibariyle firmaları TURQUALITY'ye hazırlayan bir süreçtir. Marka Programında, TURQUALITY ile aynı başlıklarda destek verilmekte, ancak destek kalemlerinde üst limit bulunmakta, destek süresi ise 4 yıl ile sınırlanmaktadır.
TURQUALITY kapsamında desteklenen 132 markanın 46'sının destek süresi ise 5 yıl uzatıldı.
Destek süresi 5 yıl daha uzatılan markalar, Network, Efes, Atasay, Bossa, LTB, Çilek, Desa, Derri, Vitra, Hamam, Colins, Eti, BGN, Duru - Arko, Gilan, Goldaş, Ramsey, Hidromek, Selpak - Solo, İpekyol - Machka, Ülker, Dalin - Alix Avien, Koton, Serel, Zen, Vesbo, Damat Tween, Özti, Pınar, Sarar, Jimmy Key, Cross, Şölen, Temsa, W Collection - Vakko, ECA, Vestel, Taç, Mavi, Söktaş, Bingo oldu.
''TURQUALITY programı büyüyor''
Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, açıklamada, ihracatta yüksek katma değerin anahtarının; TURQUALITY olduğunu belirtti.
Çağlayan, bakanlığı öncülüğünde, Türkiye İhracatçılar Meclisi işbirliği ile global markalar geliştirerek ihracatı artırmak, ''Türk Malı'' imajını ve Türkiye'nin itibarını güçlendirmek amacıyla hayata geçirilen TURQUALITY programının yeni firma ve markalarla büyüdüğünü ifade etti.
Bu kapsamda, 6'sı TURQUALITY, 10'u ise Marka Destek Programı'na olmak üzere 16 yeni markanın daha destek kapsamına alındığını belirten Çağlayan, ilk 5 yıllık destek dönemini başarıyla tamamlayan 46 markanın destek süresinin ise 5 yıl daha uzatıldığını, halen 83 firmanın 95 markasını TURQUALITY, 34 firmanın 37 markasını ise Marka Destek Programı kapsamında desteklediklerini kaydetti.
TURQUALITY ile Türkiye kazanıyor
Bakan Çağlayan, tasarımdan pazarlama ve satış sonrası hizmetlere kadar bütün süreçleri kapsayan TURQUALITY'nin, Türk markaları için prestij ligine dönüştüğünü kaydetti.
Geçen yıl 135 milyar dolar ihracat gerçekleştirdiklerini, 2011 yılında ihraç ürünlerinin kilogram fiyatının 1,46 dolar olduğunu anımsatan Çağlayan, şunları kaydetti:
''2023 yılında 500 milyar dolar mal ihracatı hedefine bu ortalama fiyatla ulaşmamız mümkün değil. Bunun için katma değeri artırmamız, yüksek katma değerli ürün üretip, ihraç etmemiz gerekmektedir. İşte TURQUALITY programı bu amaca hizmet etmektedir. 2011 yılında TURQUALITY programına dahil firmaların ortalama ihraç ürünlerinin kilogram fiyatı 2,15 dolardır. Bu da programın başarılı bir şekilde uygulandığını ve arzu edilen sonuçlara doğru emin adımlarla yol aldığımızın kanıtıdır. Benzer gelişmeyi TURQUALITY ve Marka Programlarına dahil firmaların toplam ihracat artışlarında da görüyoruz. 2006-2011 yıllarında TURQUALITY ve Marka Programlarına dahil firmalarımız ihracatlarını yüzde 60,6 gibi önemli bir oranda artırmışlardır.
Markalaşma, firmalarımıza uluslararası rekabette önemli bir avantaj sağlamakta, hem firmanın hem de markanın katma değerini artırmaktadır. TURQUALITY programlarından yararlanan firmalarımızın sayısının artması, katma değeri yüksek ürünün ihracatımızdaki payını daha da artıracak, 2023 hedeflerine ulaşmamızda önemli bir basamak olacaktır.''
TURQUALITY nedir
TURQUALITY programı kapsamında, firmaların; patent, faydalı model, endüstriyel tasarım ve marka tesciline ilişkin harcamaları, çevre ve kalite belgesi alımına ilişkin giderleri, moda/endüstriyel ürün tasarımcısı, aşçı ve şef istihdamına ilişkin giderleri (gastronomi sektöründe faaliyet gösteren firmalar için), tanıtım, reklam ve pazarlama faaliyetleri, yurtdışı birimlere ilişkin kira ve temel kurulum giderleri, danışmanlık (strateji, operasyon, organizasyon, teknoloji) giderleri, bilişim ve bilgi yönetimi alanına yönelik harcamaları yüzde 50 oranında, 5 yıl süreyle desteklenmektedir. İlk 5 yılın sonunda kapsamdaki markalar performans denetimine tabi tutulmakta, performans düzeyi istenilen seviyenin üstündeki markalara ilave 5 yıl destek verilmektedir.
Marka destek programı
Marka Programı ise esas itibariyle firmaları TURQUALITY'ye hazırlayan bir süreçtir. Marka Programında, TURQUALITY ile aynı başlıklarda destek verilmekte, ancak destek kalemlerinde üst limit bulunmakta, destek süresi ise 4 yıl ile sınırlanmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder