17 Kasım 2011 Perşembe

Türkiye ‘yükselen yıldız’ krizden daha güçlü çıkarız

Eczacıbaşı Topluluğu CEO’su Erdal Karamercan, “Türkiye dünyada ‘yükselen yıldız’ konumunda. Hepimiz aynı teknenin içindeyiz ve bu küresel krizle yaşamayı öğrenmemiz gerekiyor.Türkiye yaşanan krizden şimdiki güçlü halinden çok daha güçlü şekilde çıkacak” dedi.ECZACIBAŞI Topluluğu CEO’su Erdal Karamercan, küresel krizin Türkiye açısından fırsatlar yaratacağını söyledi. Türkiye’nin dünyada ‘yükselen yıldız’ olduğunu dile getiren Karamercan, “Sonuçta hepimiz aynı teknenin içindeyiz ve bu krizle yaşamayı öğrenmemiz gerekiyor. Tekne sarsıldığı zaman herkes belli oranda sarsılıyor. Türkiye yaşanan krizden şimdiki güçlü halinden çok daha güçlü şekilde çıkacak. 2010 ve 2011 makro ekonomik göstergelere baktığımızda Türkiye’nin bütçe açığı, kamu borcu gibi temel göstergelerde gerek Avrupa Birliği gerekse OECD ülke ortalamalarıyla kıyaslandığında çok daha iyi bir yerde olduğunu görüyoruz. Yani Türkiye krize girerken, herkesten daha iyi bir noktada krize giriyor” diye konuştu.

Yaşanan artçı deprem

Avrupa bölgesinde yaşanan borç kriziyle ilgili değerlendirmelerde bulunan Karamercan, şunları söyledi: “Yaşanan kriz yeni bir olay değil. 2008’de Lehman’ın batmasıyla başlayan süreç bugün de devam ediyor. Esas deprem o zamandı. Şimdiki borç krizi onun artçıları. Süreçsel yöntemler kullanılmayıp, finansal yöntemlerle halledilmeye çalışıldığı için kriz bu kadar uzadı. Eğerki bundan sonraki dönemde sürdürülebilir yöntemler uygulamazlarsa kriz daha da uzun vadeye yayılacak. Avrupa için öngörlen büyüme oranları da iç açıcı değil. Türkiye’nin ticaretinin yüzde 50’si krizin içinde. Türkiye bu aşamada rotasını daha avantajlı pazarlara kaydırdı. Şanslı bir noktada olduğumuzu düşünüyorum.”

Alternatif pazarlar

Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu’nun Avrupa’da etkin ticaret yaptığını ancak şu anda alternatif pazar konusunun öncelik maddelerinden birisi haline geldiğini belirten Karamercan, “Son 5 yıldır da alternatif pazarlarda bir yapılanmamız var. Rusya, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Kafkasya’da çok önemli yapılanmalarımız var. Buralarda muhakkak oransal anlamda satışlarımız artacak. Krizin içinde bir fırsat var. Sektör krizi demek bize yeni olanakların doğması anlamına geliyor. İleriye baktığımızda markalar ve pazarlar açısından bizim için uygun koşulların oluşabileceğini düşünüyorum.”

Şirket alabiliriz

Avrupa krizinden dolayı bazı ülkelerde şirketlerin değerinin düştüğünü hatırlatan Karamercan, şöyle konuşt: “İtalya ve Kuzey Irak bizim ilgilendiğimiz bölgeler. İtalya seramik sektöründe bir merkez. Orada sadece şirket değil, değişik alternatif yatırımları da araştırıyoruz. Üretim, Ar-ge veya lojistik de olabilir. Karşımıza çıkacak şirket fırsatlarını değerlendirip, satın alma gerçekleştirebiliriz. Bunun dışında Rusya bizim uzun süredir odaklandığımız bir pazar. Orada etkinliğimizi daha da artıracağız. Bunların dışında Hindistan’da bir şirketle stratejik ortaklık yaptık. Oradaki işlerimiz iyi gidiyor. Bu şekilde devam ederse 2-3 yıl içerisinde üretime de geçmeyi düşünüyoruz.”

Ergün: Şaşırtarak dünya liderliğini hedefleyin


BİLİM, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, “Dünya liderliğini hedefleyin bunu da inovasyonla şaşırtarak yapın” dedi. Eczacıbaşı Topluluğunun Bozüyük’te Vitra İnovasyon Merkezinin açılışına katılan Ergün, dünyada artık sıralamaların değiştiğini en arakada gelen firmaların bile atak yaparak geçtiğini belirterek, “Mesela eskiden Nokia ön plandaydı fakat Apple herkesi geçti. Bunun nedeni yapılmayanı yapmasıydı. Türkiye’de bir şeyler yapmak istiyorsak, Türkiye liderliğini değil dünya liderliğini amaçlamalıyız. Tüketiciyi şaşırtmalıyız. Ar-Ge, inovasyon ve teknolojiye önem vermek gerekiyor. Ürünlerin raf ömürleri artık azaldı insanlar çabuk sıkılıyor. Ürün müşteri hayaline ve ihtiyacına hizmet etmeli hatta hayal bile edilemeyen şaşırtan bir ürün olmalı” dedi. Bakan Ergün, girişim sermayesi destekleriyle ilgili öncesinde 100 bin TL olan hibeyi, ikinci fazında 500 bin TL’ye çıkaracaklarını sözlerine ekledi. Ergün, seramik sektörü için hazırlanan strateji belgesini Ekonomi Koordinasyon Kurulu’na (EKK) sunduklarını belirterek, “Yıl sonuna EKK’dan geçirip, 2012’de uygulanmasına başlayacağız” dedi.

Eczacıbaşı: Hayal edilen ürünleri gerçeğe dönüştürecek bir merkez

ECZACIBAŞI Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, merkezin Eczacıbaşı Yapı Grubu’nun yıllar süren inovasyon yatırımlarının birikimi olduğunu belirterek, “İnovasyon dünyanın en önemli şeyi. Burası mimar ve tasarımcıların yaratıcılığını sınırlamadan hayal edilen ürünlerin gerçeğe dönüştüreceği bir ortam olacak. Geleceğin yaşam şekline uygun ürünlerin hayata geçirileceği merkezin aynı zamanda akademisyenler ve genç yeteneklerin kendini geliştirmesi için fırsatlar yaratılacak” diye konuştu.

15 milyon TL’ye inovasyon merkezi açtı

ECZACIBAŞI Yapı Ürünleri Grubu, Eskişehir’deki fabrikasının olduğu yere 15 milyon TL yatırımla Vitra İnovasyon Merkezi’nin açılışını gerçekleştirdi. Merkezde 75 Arge mühendisinin istihdam edildiğini söyleyen Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç, “Hedefimiz şu anda ilk 6’da olduğumuz yapı ürünleri sektöründe Avrupa’da ilk 3’e girmek. Ciromuz 800 milyon Euro. Her yıl 30 milyon Euro Ar-Ge çalışmalarına ayırıyoruz. Yapı grubumuz için organik ve inorganik büyüme devam edecek. Rusya’da inorganik büyüme adına girişimlerimiz olabilir. 2012’de ciroda yüzde 10 büyüme hedefliyoruz” dedi.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder