15 Şubat 2013 Cuma

Migros'tan sektörde dengeleri değiştirecek atak

Migros, 2011 yılında Şok’u Ülker’e satsa da küçük formattan vazgeçemedi.

Türkiye’de hipermarket açmak artık çok kolay değil. Özellikle büyükşehirlerde uygun büyüklükte yer bulmak zorlaştı. Ayrıca tüketici hipermarket formatına doymuş gibi görünüyor. Bu nedenle asıl büyük rekabet, küçük formatlarda yaşanıyor; süpermarket ve discount marketler daha gözde.
Perakendenin hızlı oyuncularından Migros, 2011 yılında Şok’u Ülker’e satsa da küçük formattan vazgeçemedi. Şok’u devrettiği dönemlerde Mjet adını verdiği formatla tüketicinin karşısına çıkan şirket, Türkiye’nin yedi bölgesinde 88 Mjet mağazası açtı. Ortalama 125 metrekarelik mağazalarda 2 bin 500 çeşit ürünle tüketicinin karşısına çıkan Migros bu formatı daha da büyütmek istiyor. Geçen hafta aldığımız bir bilgi bu formata Migros’un verdiği önemin kanıtı niteliğinde.
Geçen hafta Ataşehir’deki bir Petrol Ofisi benzin istasyonunun içindeki marketin kapandığını ve yerine Mjet açılacağını öğrendik. Bu bilgi önemli çünkü ilk kez bir benzin istasyonunda Mjet açılacak. Hatta, yakın zamanda Asya ve Avrupa yakalarında ikişer Petrol Ofisi’nde daha Mjet olacağı bilgisini aldık.
Migros, Koç Holding çatısı altındayken, Şok’u benzin istasyonlarında açmak istemiş ancak bu plandan daha sonra vazgeçilmiş. Yaptığımız araştırmaya göre Petrol Ofisi istasyonlarının tümünde Mjet açmak için Migros’la yapılmış kurumsal bir anlaşma yok. Buna karşın Migros tarafı hem Mjet’leri hem de diğer formatları uygun yer bulduğu her noktada açmak istiyor.
Migros Ticaret A.Ş’nin M, MM ve MMM formatında 522 mağazası varken, Mjetlerin sayısı kısa sürede 88’e ulaştı. Bunların yanında Tansaş’ın 220, 5M Migros’un 18, Macrocenter’ın ise 17 mağazası bulunuyor. Migros bu yıl tüm formatlarda 150 mağaza açacak. Yalnızca Mjet’lere odaklanma gibi bir durum söz konusu değilmiş. Şirket hangi formata uygun yer bulursa onu değerlendirecekmiş.
Para dergisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder