Üretiminin 40. yılını kutlayan Tofaş’ın CEO’su Pandır, Başbakan’ın yerli otomobil üretim çağrısını “Türkiye iki otomobil fabrikası daha kaldırır. Neden bunun en az biri yerli olmasın” diye değerlendirdi
Tofaş CEO’su Ali Pandır, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın TÜSİAD genel kurulunda yaptığı “Artık yüzde 100 yerli otomobilimizi üretelim” çağrısını değerlendirerek, “Türkiye’de otomobil satışları 1 milyona doğru gidiyor. Türkiye iki otomobil fabrikası daha kaldırır. Neden bunun en az biri yerli olmasın” dedi. Tofaş’ın 40. üretim yılını kutlamak için Bursa’daki Tofaş fabrikasında düzenlenen tören nedeniyle gazetecilerle sohbet toplantısı yapan Pandır, Tofaş’ın ürettiği araçlardaki yerlilik oranının yüzde 75’in üzerinde olduğunu ancak, Başbakan’ın tamamen yerli ve marka olacak bir otomobile işaret ettiğini söyledi.
SATIŞ PATLAMASINA HAZIRLIK YAPTIK
Sektörün 15 büyük kuruluşunun harekete geçtiğini, Otomobil Sanayicileri Derneği’nde (OSD) kurulan bir komitenin yerli otomobil üretiminin olabilirliği konusunda kapsamlı rapor hazırladığını hatırlatan Pandır, raporun hazirandaki genel seçimler öncesine yetiştirilmek istendiğini kaydetti. Pandır “Önemli olan tamamen yerli bir otomobilin ne zaman ve ne kadara mal olacağı meselesi” dedi. Burada ölçek ekonomisinin devreye girdiğini belirten Pandır, Fiat gibi daha hesaplı ancak çok sayıda üretim ya da Ferrari gibi pahalı ancak az sayıda üretimin birer seçenek olduğunu, ilk seçeneğin daha olası gözüktüğünü kaydetti.
Öte yandan Tofaş, Avrupa piyasalarındaki durgunluk nedeniyle uzun süredir ertelenen 3. vardiyaya mart sonunda başlıyor. 3. vardiya için yıl sonuna kadar 1.200 kişi işe alınacak. Fabrikada 3. vardiyaya geçiş için şartların geçen sene oluştuğunu kaydeden Pandır, şunları söyledi: “Fazla mesai ile devam ediyorduk. Ancak Opel anlaşmasıyla en geç son çeyrekte 3. vardiya gerekliydi. İç pazarda da sürpriz yaşadık. Bu kadar büyüme beklemiyorduk. Ocaktaki hızlı satış momentumu sürüyor. Yaza doğru patlama olursa ona hazırlıklı olalım istedik. Mevsim etkilerinden arındırılmış satışlara bakarak ocak ayı rakamlarına göre satışlar 1 milyona gider gibi gözüküyor.”
Linea’nın üst versiyonu
Linea’nın gelecek yıllarda bir üst versiyonunu çıkarmak gibi bir çalışmaları olduğunu da belirten Pandır, mevcut Linea’nın da devam edeceğini, Linea’nın bu üst modelinin 2012 yılının ortalarından sonra olabileceğini ifade etti.
Hafif ticrai pick-up Doblo sonbaharda
Pandır, hafif ticari pick-up hazırlığı içinde olduklarını belirterek, yeni Fiat Doblo ön görüntüsüne sahip olan pick-up’ın seri üretimine Tofaş’ın Bursa fabrikasında başlanacağını kaydetti. 2011 yılının 3. çeyreğinde seri üretim halini Türkiye pazarına sunmayı amaçladıklarını dile getiren Pandır “20 bin adetlik pazarda en az yüzde 10 pay almayı ve pazarı daha da genişletmeyi amaçlıyoruz’’ dedi.
Mısır iptal, Irak ve ABD’ye bakıyoruz
İhracatta yeni pazarlara yönelik çalıştıklarını ancak yeni pazarlarda gelişmenin zor olduğunu ifade eden Pandır “Mısır’la görüşüyorduk ama son üç haftadır Mısır’la görüşmemiz kesildi. İran’lada görüştük onlarla da kesildi. Bizim için Mısır’da değişik firmalarla başka modellerle Albea gibi güncel bir modelle tekrar orada montaj yapabilir miyiz diye görüşmelerimiz vardı. Biraz sonuca gelmek üzereydik ki bu politik olaylarla durduk” dedi. Pandır, Irak’tan ise kendilerine çok sayıda bayilik müracaatı geldiğini de söyleyen Pandır, bunları Fiat ile değerlendirdiklerini, ancak ülkenin 3 parçalı yapısının kendilerini düşündürdüğünü kaydetti.
OPEL’E 40 BİN ARAÇ
Pandır, ABD’ye Doblo ihracatı için fizibilite çalışması başlattıklarını, ancak aylık 1.500 araçlık bir pazar gördükleri için çalışmayı dondurduklarını belirterek, “Pazar yavaş yavaş 3 binlere çıkarak bizim için uygun olmaya başladı. Ancak son kararı Chrysler verecek” dedi.
Opel’le yapılan anlaşmayla ilgili de Pandır, şu bilgileri verdi: “Bu sene Opel için 6-8 bin adet ihracat yapılacak. Önümüzdeki sene de en az 40 bin alım taahhüdü verdiler.”
40 yıllık üretim 3.7 milyon araç
Tofaş, 1971’de Murat 124’le başladığı üretiminde 40 yılda 3 milyon 750 bin araca ulaştı. Tofaş’ın, Türk Otomobil Fabrikası Anonim Şirketi olarak adında Türk ibaresi geçen tek Türk otomotiv üreticisi olduğunu ve merhum Vehbi Koç’un vizyoner girişimleri ile kurulduğunu hatırlatan Pandır, 1971’de yılda 20 bin adetlik üretim kapasitesi ve 600’e yakın çalışanıyla mütevazı bir fabrika olan Tofaş’ın, bugün 400 bin kapasiteli, 7 bini aşkın çalışanı olduğunu belirtti.
43 fikirle 37 milyon Euro tasarruf etti
Verimlilik çalışmalarının kendileri açısından çok önemli olduğunu belirten Pandır “Fabrikada geçen yıl adam başı 43 verimlilik önerisi geldi. Toplamda 200 binin üzerinde. 2010’da bu sayede 37 milyon Euro tasarruf sağladık. Verimlilik çalışmaları bu yüzden çok önemli. Enflasyon-kur makası yüzde 3-4 olursa bunu verimlilikle karşılarız” dedi.
Bu yıl 320 bin adet satış hedeflediklerini kaydeden Pandır, elektrikli otoda seri üretim çalışmalarının sürdüğünü söyledi.
http://www.patronlardunyasi.com/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder