4 Ağustos 2011 Perşembe

- İngiliz battı, Türkler 100 Milyon Pound zarar yazdı

Türkiye için uçuş ve tatil paketleri satan, “Holidays 4 U” adlı İngiliz tur operatörünün iflas etmesi Türk otellerini vurdu

Türkiye için uçuş ve tatil paketleri satan, “Holidays 4 U” adlı İngiliz tur operatörünün iflas etmesi Türk otellerini vurdu. Güney Ege Turistik Otelciler Birliği (GETOB) Başkanı İlhan Açıkgöz, Türk otelcilerin maddi kaybının 50 ile 100 milyon Pound arasında olacağını açıkladı.

Firma aracılığı ile Muğla ve ilçelerine tatile gelen turistler, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Muğla Valiliği, Turizm Müdürlüğü, Güney Ege Turistik Otelciler Birliği ile hava yolu şirketleri ortaklaşa yürütülen çalışma ile sorunsuz bir şekilde tatillerini sürdürürken, tatillerini tamamlayanlar ise Dalaman ve Bodrum-Milas havalimanlarından ülkelerine gönderiliyorlar.

Firmanın Bodrum, Marmaris ve Fethiye'de tatil yapan İngiliz müşterilerinin büyük bir bölümünün 2 haftalık tatil için geldiği ve dönüş tarihlerinin bu hafta sonu olduğu öğrenildi. Marmaris'te tatil yapan ve iflas eden tur operatörü aracılığı ile Türkiye'ye geldiklerini anlatan İngiliz turistler ise haberi alınca adeta şok olduklarını belirtti. Turistler, tatillerini sorunsuz bir şekilde devam edebilecekleri ve transferlerinin gerçekleştirileceğini öğrenince rahatladıklarını kaydetti.

TURİSTLER MAĞDUR EDİLMEDİ

Muğla Kültür ve Turizm Müdürü Kamil Özer, iflas olayını haber alır almaz harekete geçtiklerini belirterek, “Sektör ve ilgili kuruluşlarla koordineli hareket ediyoruz. Tur operatörünün iflası nedeniyle bölgemizde mağdur olan turist yok. Her şeye rağmen her hangi bir problem yaşanmaması için bölgemizdeki Milas-Bodrum ve Dalaman havalimanlarında da tedbir aldık. 8 Ağustos günü konuyla ilgili olarak Kültür ve Turizm Bakanlığı, Muğla Valiliği, Turizm Müdürlüğü, Güney Ege Turistik Otelciler Birliği temsilcileri ile bir değerlendirme toplantı yapacağız ve yaşanan iflasın etkilerini değerlendireceğiz” diye konuştu.

ZARAR 50-100 MİLYON POUND ARASINDA

İngiltere'de faaliyet gösteren online tur operatörü “Holidays 4UK”nın iflasını değerlendiren Güney Ege Turistik Otelciler Birliği (GETOB) Başkanı İlhan Açıkgöz ise söz konusu firmanın şu ana kadar Türkiye'ye 43 bin yolcu getirdiğine işaret ederek, şöyle konuştu:

“ Ayrıca şirket üzerinden otellere yapılmış 40 bin de rezervasyon mevcut. Şirketin iflasından dolayı ortaya çıkan zararın bir kısmı ATOL (Hava Taşımacılığı Organizatörleri Lisanslama Kurumu) tarafından karşılanacak. Ancak ATOL eski tarihli alacakları karşılamayacak. Yaşanan iflastan dolayı Türk otelcilerin maddi kaybının 50 ile 100 milyon Pound arasında olacağını tahmin ediyoruz. Olayla ilgili bir kriz masası oluşturduk. İngiliz tur operatörünün batmasının tek mağduru Türk otelcileri.”

6 BİN MÜŞTERİ MARMARİS'TE TATİL YAPIYOR

Türkiye Seyehat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Marmaris Bölgesel Yürütme Kurulu (BYK) Genel Sekreteri Ali Kırlı, finansal nedenlerden dolayı faaliyetini durdurmak zorunda kalan tur operatörünün yaklaşık 6 bin müşterisinin Marmaris'te tatil yaptığını söyledi.

Haberin duyulmasının ardından otelcilerin ve İngiliz turistlerin tedirginlik yaşadığına dikkati çeken Kırlı, “Şuan itibariyle her hangi bir sorun yok. İflas sonrasında da turistler tatillerini sorunsuz bir şekilde sürdürecekler. Şirketin İstanbul uçuşlarını yürüten Onur Air tarafından tatilcilerin ülkelerine sorunsuz bir şekilde geri gönderileceği açıklandı” dedi.

Marmaris'in Armutalan beldesinde bulunan ve ağırlıklı olarak “Holidays 4u” müşterilerine yönelik hizmet veren Sayar Apart Otel'in yetkilisi Berkant Çubuk, durumu turistlere anlattık ve şuan pek sorun yok. Sadece işletme olarak bizim yaklaşık 12 bin Pound zararımız oldu. İçerde olan müşteriler tatil süreleri bitince sorunsuz bir şekilde dönüşlerini yapacaklar. Kendilerinden her hangi bir talepte bulunmuyoruz, tatillerinde devam ediyorlar” diye konuştu. Tur operatörünün faaliyetlerini durdurduğu haberini dün aldıklarını ifade eden Çubuk, sözlerine şöyle devam etti:

“Turistler haberi aldıklarında şok oldular. Nasıl gideceklerini, ne yapacaklarını panik içerisinde soruyorlardı. Daha sonra acenteden bir yetkili gelerek bir yazı astı ve her hangi bir sorun yaşamayacaklarını iletti. Bunun üzerine turistler rahatladı.”

İNGİLİZ FİRMANIN İFLASI

İngiltere'nin Brighton şehri merkezli “Holidays 4 U” adlı İngiliz tur operatörünün iflas etmesinin ardından, seyahat kuruluşu Abta firmanın 12 bin 800 müşterisinin Türkiye'de bulunduğunu açıklamıştı.

İngiliz Sivil Havacılık Kurumu yetkilisi David Clover, BBC'ye yaptığı açıklamada, endişeye gerek olmadığını söyleyerek, “Herkes planlandığı gibi geri getirilecektir” dedi. Clover, Holidays 4 UK firmasından tatil paketi ya da sadece uçuş satın alan ancak henüz tatile gitmeyen müşterilerin paralarının geri ödeneceğini de ifade etmişti. 18 çalışanı ve yıllık 35 milyon sterlin cirosu olan İngiliz tur operatörü “Holidays 4 UK” yılda 100 bin yolcu taşıyordu
http://www.patronlardunyasi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder