21 Kasım 2011 Pazartesi

Erdoğan’ın ‘Binmeyin’ dediği Porsche, yine rekor kıracak

ÖTV zammının ardından Başbakan Tayyip Erdoğan’ın ‘Binmeyin’ çağrısının adresi olan Porsche, 2011 yılını rekor satışla tamamlayacak. Porsche Türkiye Genel Müdürü Anıl Gürsoy, yıl sonu 450 olan satış hedeflerini ÖTV zammı sonrası 420’ye çektiklerini belirterek, “Zamma rağmen satış rekoru kıracağız” dedi.EKİM ayında ÖTV zammından sonra Başbakan Tayyip Erdoğan’ın ‘Binmeyin’ çıkışına maruz kalan Porsche, bu olumsuz koşullara rağmen 2011 yılını rekor satışla tamamlayacak. Türkiye’de 2008 yılında 154 adet araç satan, 2009’da bu rakamı 247’e, 2010’da ise hızla 390’a çıkaran Porsche, 2011 yılını ise 420 adetle tamamlamaya hazırlanıyor. Doğuş Otomotiv-Porsche Türkiye Genel Müdürü Anıl Gürsoy, yıl sonu 450 olan satış hedeflerini ÖTV zammı sonrası 420’ye çektiklerini belirterek, “2011 yılında zamma rağmen satış rekoru kıracağız. 2012 yılında ise Almanya’dan destekle küçülmeyi minimize edeceğiz” dedi.
Almanlar önüne bakar
ÖTV zammının asıl etkisini göstereceği 2012 yılına ilişkin çalışmaların sürdüğünü kaydeden Gürsoy, satış hedeflerinin aralık ayının ikinci haftasında belli olacağını söyledi. Porsche üst yönetiminin şu ana kadar ÖTV’yle ilgili yorum yapmadığını belirten Gürsoy, şunları anlattı: “Merkez yorum yapmadı. Bize nasıl destek verebilecekleri üzerinde çalışıyorlar. Zaten Almanlar değiştiremeyeceği konu üzerinde çok durmaz önüne bakar. ÖTV zammı sonrası Porsche üst yönetimi Türkiye’ye geldi. ‘Birlikte yılbaşına kadar nasıl hız kesmeden devam ederiz’i konuştuk. Ayrıca 2012’de Türkiye’de düşmesi beklenen satışlara nasıl bir destek verecekerini görüştük. Şu an küçülmeyi nasıl minimize ederiz onu çalışıyoruz.”
2009 yılına döneriz
2012 yılında Almanya’dan destek alamamaları halinde satışlarının 300’ü geçemeyeceğini vurgulayan Gürsoy, “Satış ve pazarlama desteğini alırsak 300 adede geçeriz.”

Yeni Carrera’yı en büyük pazarı Hollywood’da test ettik

PORSCHE’nin tamamen yenilenen modeli 911 Carrera’yı tüm dünyadan sayılı gazeteciyle birlikte en büyük pazarı olan Hollywood’da test ettim. Yıldızlar şehri Los Angeles’ta kullandığımız Porsche’nin yıldızıyla Santa Barbara’dan Santa Monica’ya Beverly Hills’ten Hollywood’a kadar keyifli ama sert kanunlar nedeniyle hızlı olmayan bir sürüş gerçekleştirdik.
3 Aralık’ta Türkiye’de
Araçla ilgili sürüş izlenimine geçmeden, Türkiye’de yollara 3 Aralık’tan itibaren çıkacağını belirtmeliyim. Tabi ÖTV zammı sonrası fiyatı yüzde 25’lik artışla 225 bin Euro’dan başlıyor ama bence bu bile bu araç için engelleyeceği bir unsur olmayacak. Tabi 225 bin Euro Carrera’nın fiyatı, Carrera S’in fiyatı ise 255 bin Eruo’dan başlıyor. Sürüş sırasında bize eşlik eden Doğuş Otomotiv-Porsche Satış ve Pazarlama Müdürü Kaan Oğul, yeni modelden bu yıl sonuna kadar Türkiye’ye 15 adet getireceklerini, 2012’de ise sayının 30’a yükseleceğini belirtti.
7’nci jenerasyon
Yeni Carrera, Porsche’nin 1963 yılında ilk olarak piyasaya sürdüğü ve bugün dünyanın en dikkat çeken spor otomobilleri arasına giren 911’in 7’nci jenerasyonu. ‘En iyi 911’ sloganıyla lanse edilen model bu özelliğini artan performansına karşın düşen yakıt tüketimiyle almış. Dünyanın ilk 7 ileri manuel şanzımana sahip otomobili olan Carrera, ayrıca spor otomobil segmentinde yakıt tüketimini düşüren ‘Start-stop’ teknolojisini de ilk kullanan model. 350 beygirlik 3.4 litre motora sahip yeni 911 Carrera’nın 100 kilometredeki yakıt tüketimi 9.8’den 8.2 litreye düşerken, 400 beygirlik 3.8 litre motorun yer aldığı Carrera S’in yakıt tüketimi ise 100 km’de 10.2’den 8.7 litreye gerilemiş. Önceki modele göre ağırlığı 58 kilogram azalan Carrera’nın 0-100 kilometre hızlanması ise 4.1 saniyeye inmiş. Maksimum hızı ise 289 kilometreyle aynı kalmış.
Her açıdan büyümüş
Önceki modele göre dingil mesafesi 100 milimetre uzayan aracın gövdesi ise 56 milimetre uzamış. Bu da daha geniş iç mekan sağlamış. Aracın genişliği 65 milimetre uzarken, yüksekliği ise 11 milimetre azalmış. Şekli yenilenen dikiz aynaları doğrudan kapı üzerine monte edilirken, bu aracın daha geniş görünmesini sağlamış. Yeni 911 Carrera modelinin arka tarafındaki yeni, ince LED farlar ise dikkat çekici. Bu farlar önceki modele göre arka tamponun etrafını daha fazla sarıyor. Porsche tasarımcıları modern dış tasarımla bütünlük sağlamak için GT modelinin görünümünden yola çıkarak iç mekanda da ciddi yenilikler yapmış. Klasik el freni yerini elektrikli el frenine bırakmış. Tipik motor sporları tarzında özellikle direksiyona yakın yerleştirilmiş.
Emre ÖZPEYNİRCİ

www.hurriyet.com.tr/ekonomi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder