30 Eylül 2012 Pazar

Temel hedef tüketicileri korumak

Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, bu yıl Reklam Kurulu'nca uygulanan toplam para cezasının yaklaşık 11,7 milyon lira olduğunu bildirdi.

Yazıcı, gazetecilere yaptığı açıklamada, günümüzde işletmelerin ekonomik olarak var olabilmeleri ve varlıklarını sürdürebilmelerinin, rekabet güçleriyle doğrudan ilişkili olduğunu, yoğun rekabet ortamında; ekonomik faaliyetlerin sağlıklı biçimde yürütülmesini sağlamak, piyasada işletme ve tüketici arasındaki dengeyi korumak ve hem özel sektörün hem de tüketicilerin çıkarlarını gözetmek için bakanlık olarak çalışmalarını sürdürdüklerini söyledi.

Temel hedeflerinin, tüketicileri ve rekabetçi piyasa işleyişini korumak, reklam sektörünü etkin şekilde denetlemek ve sektörü usulsüz reklam uygulamalarından arındırmak olduğunu ifade eden Yazıcı, Reklam Kurulu tarafından, hukuka uygun olmayan reklamlarla ilgili mevzuatta öngörülen yaptırımların tavizsiz şekilde uygulandığını kaydetti.

Reklam Kurulu'na; 2012 yılı başından bugüne kadar toplam bin 532 başvuruda bulunulduğunu anlatan Yazıcı, bu başvuruların yüzde 38'inin tüketiciler, yüzde 49'unun kurum ve kuruluşlar, yüzde 10'unun rakip firmalar tarafından yapıldığını ifade eden Yazıcı, kalan yüzde 3'lük kısmın ise resen başlatıldığını anlattı.
    
En çok başvuru gıda sektörü reklamlarına yapıldı
    
Bu yıl yapılan başvuruların sektörel dağılımına bakıldığında, gıda sektörünün 477 adet başvuruyla ilk sırada yer aldığını belirten Yazıcı, sağlık sektörüne ilişkin 222, kozmetik ve temizlik ürünleri sektörüne ilişkin ise 189 başvuru yapıldığını söyledi.

Reklam Kurulu'nda bu yıl bin 665 dosya görüşüldüğünü, dosyalardan 892'sinin ön inceleme sonucunda detaylı incelemeye değer bulunmadığını ifade eden Yazıcı, ''Kurulca incelemeye değer bulunup karara bağlanan dosya sayısı 773'tür. Bunlardan 740'ı yasalara aykırı bulundu. Bu da incelenen reklamların yüzde 95'inde yasanın ihlal edilmesi anlamına geliyor'' dedi.

Bu yıl içinde Reklam Kurulu'nca uygulanan toplam para cezasının ise yaklaşık 11,7 milyon lira olduğunu belirten Yazıcı, şu bilgileri verdi:

''Uygulanan idari para cezalarının sektörel dağılımına bakıldığında 3 milyon 938 bin 720 lira ile iletişim hizmetleri sektörü birinci sırada, 1 milyon 935 bin 290 lira ile gıda sektörü ikinci, 1 milyon 354 bin 79 lira ile kozmetik ve temizlik ürünleri sektörü üçüncü sıradadır.

Bakanlık olarak amacımız Reklam Kurulu'nu, sadece yaptırım uygulayan otorite olarak değil; sektörün işleyişini hem tüketici lehine sağlayan hem de ekonomiyi ayakta tutan, rekabeti hukuki kurallar çerçevesinde yürüten bir mekanizma haline getirmektir.''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder