15 Mayıs 2011 Pazar

..BMW’den Türkiye sürprizi


TÜRKİYE ‘yerli otomobil’i tartışırken, Alman lüks otomobil üreticisi BMW’den sürpriz bir açıklama geldi.

Alman lüks oto üreticisi BMW, en fazla büyüdüğü üç pazardan biri olan Türkiye’de montaj tesisi kurmaya hazırlanıyor. Plan kesinleşirse bu Türk otomotivi için dönüm noktası olacak.

TÜRKİYE ‘yerli otomobil’i tartışırken, Alman lüks otomobil üreticisi BMW’den sürpriz bir açıklama geldi. Türkiye’de geçen yıl satışlarını 12 bin adetle ilk defa çift haneli rakama ulaştıran BMW, üretim sinyali verdi. BMW, montaj tesisi kurmak üzere aralarında Türkiye’nin de bulunduğu bazı ülkeleri değerlendirdiğini açıkladı.

Genel kurulunda Brezilya’da bir montaj tesisi olasılığını inceleyen BMW, Türkiye, Rusya, Hindistan ve Kore’de bir tesis kurulmasının da değerlendirildiğini belirtti. BMW ilk üç ayda hemen hemen tüm bölgelerde büyürken, talep artışının çoğunun hızlı büyüyen Çin, Hindistan ve Türkiye’deki yüksek çift haneli büyümelerden kaynaklandığı kaydedildi. BMW Yönetim Kurulu Başkanı Norbert Reithofer, adı geçen ülkelere atıfta bulunarak, BRICT bölgesindeki yerleri incelediklerini söyledi. Reithofer, bu yıl Çin’deki büyümenin geçen yılki yüzde 80’den daha düşük olabileceğini, ancak bunun hızla büyüyen Brezilya, Hindistan ve Türkiye pazarlarındaki yüksek büyüme oranları ile kapatılacağını belirtti.

Küçük otomobil planına uygun

BMW’nin tesis kararı hayata geçirilirse Türk otomotiv endüstrisi için dönüm noktası olacak. Çünkü orta sınıf markaların üretim yaptığı, ağırlıklı olarak da ticari araç üretim üssü olarak ön plana çıkan Türkiye’ye, ilk kez bir lüks otomobil üreticisi girmiş olacak. Fazla maliyetli olmayan montaj tesisi niteliği taşısa da, yatırımın ‘sembolik’ önemine dikkat çekiliyor. Lüks ve yüksek motor hacmine sahip otomobiller üreten BMW’nin daha küçük modeller üretme planı bulunuyor.

Türkiye’nin de yıllık 40 bin adet satılabilecek bir küçük otomobilin üretimi konusunda elverişli olduğu değerlendirmeleri yapılıyor. BMW, 2009 yılında 1 milyon 290 bin, 2010’da ise 1 milyon 460 bin otomobil satmıştı. Bu yılki hedef ise 1.5 milyon adet. BMW’nin ilk çeyrek net kârı Çin’de patlayan talep ile 323 milyon Euro’dan 1.2 milyar Euro’ya yükseldi. 3 aylık gelir ise 2010’daki 12.4 milyar Euro’dan 16 milyar Euro’ya yükseldi. BMW, Mini ve Rolls-Royce markalarının ilk 3 aylık satışı tarihin en iyi ilk çeyrek performansıyla yüzde 21 artarak 382 bine ulaştı.

Magna ile gündeme gelmişti

2008’DE küresel krizin patlamasından hemen önce BMW’nin Türkiye’de dolaylı olarak üretime başlayacağı konuşulmuştu. BMW’nin taşeron üretici Magna Steyr aracılığıyla Türkiye’de X3 ya da X5 modellerinden biri için üretim hattı planladığı gündeme gelmişti. Ancak kriz yüzünden birçok proje rafa kalkmıştı. BMW son dönemde kur dalgalanmalarına maruz kalmamak adına, yurt dışında üretim için yatırım yapıyor. ABD Spartanburg fabrikasında kapasite yılda 260 bin, Hindistan’daki Chennai tesisinde üretim kapasitesi yılda 10 bin adet artırıldı. BMW, Brilliance ile Çin’deki yatırımını da 560 milyon Euro’dan 1 milyar Euro’ya çıkardı.

Geçen yıl satışları 12 bini buldu

TÜRKİYE distribütörlüğü Borusan Otomotiv tarafından yapılan BMW geçen yıl satış rekoru kırılan Türkiye pazarında yüksek performans sergiledi. Satışları 12 bine ulaşan BMW, bir önceki yıla göre satışlarını yüzde 78 artırdı. Mini markasının satışları da 708 adet olarak gerçekleşti. Bu yılın ilk 4 ayında ise BMW’nin satışları 3 bin 923 adede ulaşırken, Mini dört ayda 500 adetlik satış gerçekleştirdi.
Belma Toprak/Star
http://www.patronlardunyasi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder